VERRASSEND LICHT, OVERTUIGEND GOED. DE NIEUWE SECUNORM 300 VAN MARTOR.

Het bedrijf MARTOR uit het Duitse Solingen breidt nu de familie veiligheidsmessen uit met automatic blade retraction: de nieuwe SECUNORM 300 overtuigt door zijn veelzijdigheid, robuustheid en hoge gebruikscomfort – en weegt desondanks maar 52 gram.

MARTOR is een van de internationaal toonaangevende producenten en aanbieders van veilige snij-oplossingen, met partners en dealers in meer dan 70 landen over de hele wereld. Een mijlpaal in de geschiedenis van MARTOR was de start van de verkoop van het eerste TÜV-gekeurde veiligheidsmes ter wereld in 1976: de inmiddels legendarische SECUNORM PROFI kreeg in 2018 een waardige opvolger, de SECUNORM 500. En daarmee is de cirkel rond: de nieuwe SECUNORM 300 is namelijk de “kleine broer” van de SECUNORM 500. Tot in de details zijn ze bijna hetzelfde – alleen is de greep gemaakt van slijtvaste zwarte kunststof in plaats van zilverkleurig aluminium.

Daardoor weegt de SECUNORM 300 slechts 52 gram. Verrassend licht voor een allround mes dat gemaakt is voor veeleisende snijtoepassingen en veelvuldig gebruik. Daarnaast is het mes uiterst aangenaam voor de professionele gebruiker, die ook blij zal zijn met de uitstekende ergonomie van de greep en de tweezijdige schuifknop, die van soft grip is voorzien, om het mesje uit te schuiven.

Over het mesje gesproken: de SECUNORM 300 wordt standaard met afgerond of spits stalen trapeziummesje aangeboden. Optioneel kan een trapeziummesje van keramiek worden gebruikt. De snijdiepte van bijna 2 cm is ideaal voor het openen en snijden van tot wel 3-laags karton, zakken, kunststof strapbanden, folies, textiel etc. Zodra de gebruiker klaar is met snijden, zorgt de automatic blade retraction ervoor dat hij beschermd is tegen snijwonden. De eenvoudige en zeer veilige mesjeswissel maakt het nieuwe product van MARTOR compleet.