PERFECTE HANTERING – VAN ALLE KANTEN. DE COMPLEET VERNIEUWDE SECUPRO MAXISAFE VAN MARTOR.

De SECUPRO MAXISAFE is een evergreen onder de veiligheidsmessen. Het mes werd in 2000 op de markt gebracht en was een van de eerste snijgereedschappen waarvan het mesje zich volledig automatisch terugtrok (fully automatic blade retraction). Nu heeft de allrounder een doelgerichte facelift ondergaan.

Het familiebedrijf MARTOR uit het Duitse Solingen is een van de internationaal toonaangevende producenten van veilige snijoplossingen, met partners en dealers in meer dan 70 landen over de hele wereld. In het kader van zijn productoffensief van 2018 brengt MARTOR een compleet vernieuwde versie van de succesvolle SECUPRO MAXISAFE op de markt.

Het handelsmerk van de SECUPRO MAXISAFE is de praktische 3-zijdige schuifknop, die uiteenlopende greephoudingen en snijtoepassingen ondersteunt. Alle drie de zijden hebben een nieuwe gegroefde structuur voor meer grip en de bovenkant van de schuifknop loopt schuin, waardoor de knop nog gemakkelijker te hanteren is. Tegelijkertijd ligt de kunststof greep na de facelift nog beter in de hand. En wie zijn trapezium- of haakmesje na langdurig gebruik wil omkeren of vervangen, profiteert nu van de nu nog beter toegankelijke meswisselknop.

De nieuwe SECUPRO MAXISAFE is bovendien ideaal voor het snijden van tot wel drie lagen dik karton, kunststof strapbanden, textiel en nog veel meer. Met name de derde schuifknop op de rug van het mes is handig voor het maken van horizontale sneden en van sneden boven het hoofd en dicht bij de grond. Bij alle toepassingen kan de gebruiker vertrouwen op de fully automatic blade retraction, die ook werkt als de schuifknop nog ingedrukt is.

“De nieuwe SECUPRO MAXISAFE lost overigens niet alleen zijn voorganger met 3-zijdige schuifknop af. Ook de variant met 2-zijdige schuifknop wordt niet meer gemaakt”, zegt Andreas Kieper, head of global sales bij MARTOR. “Maar daarvoor in de plaats krijgt de MAXISAFE-gebruiker een product dat qua perfecte hantering er nog een schepje bovenop doet.”