MARTOR UK NIEUW ONDERDEEL VAN DE MARTOR-ONDERNEMINGSGROEP.

MARTOR is het toonaangevende merk voor veilig en efficiënt snijden en is gericht op internationale expansie. Om deze reden is de fabrikant en aanbieder van hoogwaardige veiligheidsmessen uit het Duitse Solingen erg verheugd over de toetreding van een nieuw lid tot zijn ondernemingsgroep. Na MARTOR Sarl in Frankrijk en MARTOR USA wordt nu ook MARTOR UK, gevestigd in Kings Langley (in de buurt van Londen), centraal vanuit het hoofdkantoor in Duitsland aangestuurd. De overname vond plaats op 1 maart 2023.

MARTOR UK heeft als geassocieerd partnerbedrijf in het Verenigd Koninkrijk en Ierland al meer dan 25 jaar goede zaken gedaan met de veiligheidsmessen van MARTOR. De volledige integratie van MARTOR UK is een duidelijk statement van MARTOR ten aanzien van de Brits-Ierse markt en de verdere uitbreiding van het toch al sterke engagement.

Daarbij legt MARTOR vooral de focus op het onderhouden en uitbouwen van het groeiende netwerk van vakhandelaars in het Verenigd Koninkrijk en Ierland om bedrijven in de industrie en logistiek enthousiast te maken voor de MARTOR veiligheidsmessen.

Met de overname van MARTOR UK verandert er aan de bewezen distributiekanalen dus niets. Tegelijkertijd zal MARTOR in het kader van de internationale groeistrategie voortaan nog meer aanwezig zijn op de Brits-Ierse markt – dankzij een versterking van het al goed op elkaar afgestemde UK-team, nieuwe individuele services voor de klant en een intensievere product- en merkcommunicatie.

“In het Verenigd Koninkrijk en Ierland staan in de toekomst nog meer investeringen in marketing, verkoop en andere resources op de planning, dus we zetten vol in op deze zeer aantrekkelijke markt”, zegt Daniel Otto, directeur bij MARTOR in Solingen en per direct ook verantwoordelijk voor MARTOR UK. “Dit zal ook worden ondersteund door een consistente, grensoverschrijdende merkaanwezigheid en de uitstekende productinnovaties die we in 2023 en daarna verwachten.”