DE NIEUWE SECUNORM 500 VAN MARTOR. HET VEILIGHEIDSMES.

Het was het jaar 1976 toen MARTOR met de SECUNORM PROFI het eerste TÜV-gecertificeerde veiligheidsmes ter wereld op de markt bracht. Uit deze baanbreker kwam een klassieker voort die de standaard zette op het gebied van veiligheid, robuustheid en ergonomie. Nu presenteert MARTOR de waardige opvolger: de nieuwe SECUNORM 500.

Het familiebedrijf MARTOR uit het Duitse Solingen is een van de internationaal toonaangevende producenten van veilige snijoplossingen, met partners en dealers in meer dan 70 landen over de hele wereld. In het kader van het productoffensief van MARTOR van 2018 treedt de SECUNORM 500 in de voetsporen van de SECUNORM PROFI. Het nieuwe product, dat op het eerste gezicht tot in de details is gemoderniseerd en geoptimaliseerd, is vanaf eind september 2018 verkrijgbaar. Hij lost niet alleen zijn voorganger af, maar ook de soortgelijke SECUNORM PROFI25 en andere leden uit de PROFI-familie in het kader van een langere overgangsfase.

Opvallend is vooral de zilveren aluminium greep van de SECUNORM 500, die in een nieuw jasje is gestoken. De nieuwe greep ligt optimaal in de hand, zelfs bij veeleisende snijwerkzaamheden en veelvuldig gebruik. Anders dan bij de SECUNORM PROFI beschikt de SECUNORM 500 over een 2-zijdige schuifknop met softgrip, waardoor het mes nu aanzienlijk flexibeler met rechts en met links te bedienen is. En dankzij de nieuwe meswisselknop kunnen messen nu ook eenvoudiger en beter verwisseld worden.

De nieuwe SECUNORM 500 is een echt universeel mes en is dan ook ideaal om alle gangbare materialen mee te snijden, bijvoorbeeld kunststof strapbanden, folie, zakken, textiel of 3-laags karton. Zodra u klaar bent met snijden, zorgt de automatic blade retraction ervoor dat u beschermd bent tegen ongevallen op het werk. Voor degenen die de bescherming van hun producten erg belangrijk vinden, beschikt de SECUNORM 500 overigens ook over een snijdiepte van 9 of 5 mm in plaats van 17 mm.

“Met dit veiligheidsmes beginnen we aan een nieuw tijdperk”, zegt Andreas Kieper, head of global sales bij MARTOR, overtuigd. “We willen natuurlijk alle huidige PROFI-gebruikers meenemen, dus hebben we alle goede eigenschappen van zijn voorgangers in de nieuwe SECUNORM 500 gestoken.”